Projektowanie Wielorodzinnych Zespołów i Budynków Mieszkalnych

Zajęcia dla studentów kierunku Architektura na sem. 5. Problematyka ćwiczeń obejmuje przekrojowo architekturę na ziemiach polskich.
Uwaga! Przy wpisywaniu się na kurs proszę wybrać odpowiednią Grupę Dziekańską.

Przedmiot w j. angielskim. Przydatny dla kandydatów na studia w ramach programu ERASMUS na innych uczelniach europejskich. Słownictwo, zagadnienia obecne współcześnie na uczelniach i w biurach projektów. Nacisk na wybrane zagadnienia z projektowania krajobrazu.
Outline knowledge about Landscape Design. Basic preparation for co-operation with landscape designers.
Przedmiot może być traktowany jako wprowadzenie do zajęć z Projektowania urbanistycznego na sem.4. Zakres wykładów nie będzie się pokrywać. Przedmiot Landscape Design pozostanie w kontekście zagadnień międzynarodowych. Wykłady planowane w ramach Projektowania urbanistycznego będą traktować o istotnych uwarunkowaniach projektowania zieleni w Polsce. Dla osób zainteresowanych architekturą krajobrazu korzystne jest uczestnictwo w obu zajęciach.

Przedmiot projektowy fakultatywny Projektowanie ergonomiczne dotyczy rozwiązywania problemów projektowych z uwzględnieniem potrzeb użytkowych oraz zasad projektowania opartego na wiedzy z zakresu ergonomii, którą studenci poznali na kursach  Ergonomia i Ergonomia w architekturze, na sem.2. ssI.  Tematy projektowe dotyczą głównie przestrzeni miejskiej z uwzględnieniem kluczowych problemów XXI wieku, jak: energooszczędność,  zrównoważony rozwój, wykorzystanie błękitno-zielonej infrastruktury, kształtowania przestrzeni społecznych, przy założeniu, że przestrzeń ta służy dobrze człowiekowi,  jego potrzebom, rozwojowi i zdrowiu. 

Celem przedmiotu jest zebranie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu wykorzystania szkła we współczesnej architekturze. Cykl prowadzonych wykładów obejmuje zarówno zagadnienia dotyczące wykorzystania szkła jako materii budowlanej, jak i jego roli w architektonicznym kształtowaniu budowli. Problematyka ta omawiana jest na przykładach najnowszych światowych i krajowych realizacji.

Zajęcia dotyczą projektu zieleni na dachu budynku, w jego wnętrzu lub zagospodarowania zieleńca. Dobranie rozwiązań technicznych. Przyjęcie modelu zieleni intensywnej lub ekstensywnej. Założenie celu budowy - zieleni ozdobnej, użytkowej lub ekologicznej. Dobór roślin z aktualnych katalogów szkółkarskich. Przy założeniach ekologicznych dobór zieleni nawiązującej do naturalnych zbiorowisk roślinnych z miejsca lokalizacji budynku. Dla założeń użytkowych określenie profilu użytkowego i dobranie zieleni spełniającej narzucone wymogi. Ilość godzin w semestrze i tygodniu: 15/2 co 2 tygodnie. Zajęcia fakultatywne w semestrze letnim.