Bezpieczeństwo
                                    Wymagania zaliczenia
                                    
                                    
                                        
                                    
                                
                        Polityka bezpieczeństwa informacji i przetwarzania danych osobowych
- Przetwarzanie danych osobowych
        
- Administratorem danych osobowych jest Politechnika Śląska z siedzibą przy ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice.
 - Z Inspektorem Ochrony Danych na Politechnice Śląskiej można się skontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: iod@polsl.pl.
 - Serwis platforma.polsl.pl przetwarza dane osobowe użytkowników, zgodnie z obowiązującym prawem, w zakresie niezbędnym do poprawnego działania serwisu. Przetwarzanie tych danych prowadzone jest m.in. w celu uwierzytelnienia użytkownika podczas logowania się w serwisie.
 - Korzystanie z serwisu Platforma Zdalnej Edukacji przez użytkownika, który nie jest pracownikiem, studentem, doktorantem Politechniki Śląskiej, wymaga każdorazowo udzielenia jego zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu rejestracyjnym.
 - W przypadku, gdy użytkownik nie ukończył 16 lat, zgodę taką wyraża opiekun prawny (rodzic).
 - W przypadku braku zgody na przetwarzanie danych osobowych korzystanie z serwisu może okazać się ograniczone, utrudnione lub całkowicie niemożliwe.
 - Pracownicy, studenci, doktoranci Politechniki Śląskiej logują się do serwisu za pomocą danych uwierzytelniających wykorzystanych w usłudze poczty elektronicznej w domenie polsl.pl lub student.polsl.pl.
 - Użytkownik ma możliwość wglądu, oceny oraz aktualizacji udostępnionych do przetwarzania swoich danych osobowych, które zapisane są w tzw. profilu użytkownika. Użytkownik ma możliwość samodzielnej aktualizacji danych osobowych, poprzez ich
                edycję w profilu użytkownika. Może w tym celu także skontaktować się z administratorem lokalnym serwera lub przesyłając swoje żądanie za pośrednictwem systemu Helpdesk, dostępnego pod adresem: http://platforma.polsl.pl/helpdesk.
 
 - Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
        
- Rejestracja profilu użytkownika, który nie jest pracownikiem, studentem doktorantem Politechniki Śląskiej, na Platformie Zdalnej Edukacji oraz każdorazowe zalogowanie się w serwisie Platforma Zdalnej Edukacji oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne wyrażenie woli, w którym osoba, której dane dotyczą w formie wyraźnego działania potwierdzającego przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych w zakresie niezbędnym do poprawnego działania serwisu.
 
 - Rejestracja profilu użytkownika, który nie jest pracownikiem, studentem doktorantem Politechniki Śląskiej, na Platformie Zdalnej Edukacji oraz każdorazowe zalogowanie się w serwisie Platforma Zdalnej Edukacji oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne wyrażenie woli, w którym osoba, której dane dotyczą w formie wyraźnego działania potwierdzającego przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych w zakresie niezbędnym do poprawnego działania serwisu.
 - Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
        
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wystarczy w tym celu zaprzestanie działań, które tą zgodę każdorazowo potwierdzają tzn. dokonywania uwierzytelnienia celem zalogowania się w serwisie Platforma Zdalnej Edukacji.
 - Dodatkowo użytkownik ma prawo zażądać usunięcia swoich danych osobowych z serwera Platformy Zdalnej Edukacji poprzez wysłanie swojego żądania za pośrednictwem systemu Helpdesk, dostępnego pod adresem: http://platforma.polsl.pl/helpdesk.
 - Wycofanie lub nieudzielenie zgody na przetwarzane danych osobowych lub usunięcie tych danych z serwera może uniemożliwić w przyszłości uwierzytelnienie i korzystanie z serwisu Platforma Zdalnej Edukacji.
 
 - Dostęp do danych osobowych
        
- Dostęp do danych osobowych użytkowników będą mieć wyłącznie pracownicy Politechniki Śląskiej upoważnieni do przetwarzania danych osobowych w niezbędnym zakresie.
 - Dane osobowe użytkowników nie będą ujawniane innym podmiotom, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
 
 - Okres przechowywania danych
        
- Dane użytkowników będą przechowywane przez okres niezbędny do korzystania z usług świadczonych przez Platformę Zdalnej Edukacji oraz obsługi procesu dydaktycznego.
 
 - Dane użytkowników będą przechowywane przez okres niezbędny do korzystania z usług świadczonych przez Platformę Zdalnej Edukacji oraz obsługi procesu dydaktycznego.
 - Pozostałe informacje
        
- Podstawą do przetwarzania udostępnionych danych osobowych jest wyrażona zgoda, art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
 - Użytkownik ma prawo żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo do: ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu; w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych przysługuje użytkownikowi prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
 - Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
 - Podanie danych jest dobrowolne, jednak konieczne do rejestracji na Platformie Zdalnej Edukacji Politechniki Śląskiej.
 - Dane udostępnione przez użytkownika nie będą podlegały profilowaniu.
 
 - Zgoda na wykorzystanie plików cookies (tzw. ciasteczek)
        
- Serwis platforma.polsl.pl używa plików cookies. Przechowywane w tych plikach informacje pozwalają dostosować serwis do potrzeb użytkownika oraz wykorzystywane są w celach statystycznych. Wszystkie nowoczesne przeglądarki internetowe pozwalają na włączenie bądź wyłączenie mechanizmu cookies (domyślnie zazwyczaj jest on włączony). Jeśli użytkownik korzystający z serwisu WWW nie wyłączy w przeglądarce możliwości stosowania plików cookies oznacza to, że wyraża zgodę na ich stosowanie w tym serwisie.
 - Dodatkowe informacje na temat plików cookies są dostępne pod adresem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko
 - Dodatkowe informacje na temat sposobu wykorzystania plików cookies przez wykorzystywanie oprogramowanie Moodle są dostępne pod adresem: https://moodle.org/admin/tool/policy/view.php?versionid=2&returnurl=https%3A%2F%2Fmoodle.org%2F
 - Korzystanie z serwisu oznacza zgodę użytkownika na powyższe działania dotyczące wykorzystania plików cookies (tzw. ciasteczek).
 
 - Podstawa prawna:
 - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
 - Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668).
 
Ostatnia modyfikacja: czwartek, 1 września 2022, 07:31